W poniedziałkowe popołudnie 28 listopada grupa licealistów z Zespołu Szkół nr 1 w Nowym Tomyślu wyruszyła w blisko 20-godzinną podróż do Londynu, by wziąć udział w warsztatach językowych, a także by zwiedzić jedną z najpiękniejszych europejskich stolic w zimowej scenerii. Opiekę nad uczestnikami sprawowały panie: Aleksandra Sara, Małgorzata Handzewniak, Aneta Kaczmarek oraz Izabela Trzeciak. W czasie 6-dniowego pobytu w Londynie uczestnicy korzystali z noclegów w rodzinach goszczących, co było doskonała okazją do poznania obyczajów i stylu życia Brytyjczyków. Jednocześnie młodzież ćwiczyła posługiwanie się językiem angielskim w naturalnym środowisku.

W czasie wycieczki młodzież miała okazję zobaczyć najważniejsze i najpiękniejsze miejsca Londynu: Tower Bridge, Doki Św. Katarzyny, St. Paul’s Cathedral, Millenium Bridge, Opactwo Westminster, Gmachy Parlamentu, Big Bena, Park św. Jakuba, Pałac Buckingham, plac Trafalgar a także Picadilly Circus. Wielu wrażeń dostarczył spacer po parku w Greenwich obok południka „0” i Królewskiego Obserwatorium. Niezapomnianym przeżyciem była też wizyta w najbardziej ekskluzywnym domu handlowym – Harodsie oraz spacer przez The City – jedną z ekonomicznych stolic świata.

Wymieniając londyńskie atrakcje, nie można zapomnieć o London Eye, czyli diabelskim młynie, z którego podziwiać można niepowtarzalną panoramę miasta. W czasie zwiedzania uczniowie mieli również okazję spojrzeć na Londyn z perspektywy lokalnych przewodników i edukatorów. W National Gallery wzięli udział w fascynującej lekcji muzealnej w języku angielskim, w czasie której spotkali się z dziełami takich mistrzów, jak Leonardo da Vinci, Rubens, Rembrandt czy Vincent van Gogh. Z kolei w szekspirowskim teatrze the Globe przenieśli się w przeszłość, by dowiedzieć się więcej o wspaniałościach ery szekspirowskiej. Uczniowie uczestniczyli także we fragmencie próby jednego z granych tam spektakli.

Z kolei w czasie zajęć z native speakers w Merton College młodzież analizowała różnice między stylem życia oraz systemem edukacji w Polsce oraz w Wielkiej Brytanii. 

Wyjazd był więc nie tylko doskonałą okazją do zwiedzania, ale przede wszystkim do poznawania innej kultury oraz do kształcenia kompetencji językowych.

Red. Izabela Trzeciak