„W górach jest wszystko, co kocham” – pisał poeta. Z tej miłości do gór powstał pomysł wycieczki klasowej w Tatry. W dniach od 22 do 26 maja klasa medyczna 1LO1 wzbogacona o 3 osoby z klasy medycznej 2LO1 miała okazję sprawdzić się podczas wędrówek górskich. Kadra nauczycielska, która pojechała z uczniami do Zakopanego to młody i energiczny zespół: wychowawca klasy – pani Aneta Kaczmarek, pan Mateusz Wojcieszak – doświadczony wolontariusz Tatrzańskiego Parku Narodowego, pani Martyna Kowalak i pan Piotr Kaczmarek. Wyjazd był nastawiony na wędrówki górskie. Dla wielu uczniów był to pierwszy taki wyjazd, dlatego trasy nie były bardzo wymagające. Wędrowaliśmy po Dolinie Kościeliskiej, Polanie Miętusiej, zobaczyliśmy Lodowe Źródło, Wodospad Siklawica, Jaskinię Dziurę oraz udaliśmy się na Polanę Kalatówki. Przewodnicy tatrzańscy, którzy towarzyszyli nam w wędrówkach, pracują na co dzień w Tatrzańskim Parku Narodowym. W niezwykle interesujący sposób opowiadali nam o roślinności górskiej, zwierzętach mieszkających w Tatrach czy też o pracy GOPRu. Odwiedziliśmy prawdziwą bacówkę i dowiedzieliśmy się, jak wygląda proces wytwarzania klasycznych góralskich oscypków. Uczniowie mogli doświadczyć, jak szybko potrafi zmienić się pogoda w górach – jednego dnia przygrzewało nam mocno słońce, a następnego deszcz lał się strugami. W ostatni dzień, wracając do domu, grupa zwiedziła Kraków. Pani przewodnik pokazała nam najważniejsze miejsca Krakowa opowiadając o życiu i dziełach Matejki czy Wyspiańskiego. W bazylice mariackiej podziwialiśmy ołtarz Wita Stwosza, usłyszeliśmy znany w całej Polsce hejnał i zwiedziliśmy Wawel.

Wycieczka w Tatry stała się dla uczniów żywą lekcją biologii, geografii, historii, języka polskiego, ale przede wszystkim była dla nich okazją do bliższego poznania się, do integracji klasowej. Idąc pod górę, kiedy sił było mniej, w deszczu, gdy buty były mokre, docenia się szczególnie uśmiech kolegi czy koleżanki, pomocną dłoń, dobre słowo. W górach trenuje się charakter – czasem trzeba nieco wysiłku, żeby wejść pod górę, ale satysfakcja z osiągniętego celu jest warta tego wysiłku – dokładnie tak, jak w życiu.